slon 1. Už abychom odjeli
...aneb krátce o přípravách na cestu
Vízum 22.10.2008, 00:24:06 - Tak po více než roce opět vyrážíme na cesty, pokud nepočítám krátké týdenní odskočení na Zakarpatskou Ukrajinu v srpnu. Tentokrát míříme hodně daleko. Mezi několika zeměmi, které nás v poslední době zaujaly, jsme si nakonec vybrali údajně velmi bezpečné a nezávislým cestovatelům doporučované Thajsko. Také to bude sonda do úplně nového a neznámého prostředí, pro třech letech...

Autor: Anča | Komentáře: 15 | Přečteno: 4739x | Tiskni Tisk zápisku
slon 2. Cesta a první seznámení s Thajskem
...aneb jak přijít o opalovací krém, o strastech a slastech s Aerosvitem a krátkém zastavení v Kyjevě
Před letadlem 28.10.2008, 14:51:28 - Budíček v 5 hodin jsme zvládli, i ten autobus ve třičtvrtě na 6 jsme stihli, v něm nás už čekala Barča, která nás jela doprovodit na letiště. Dvě hodiny jsme si poseděli v hale, mezitím se odbavili a zacheck-inovali (bágly jsme si sami obalili folií). Taky jsem si za 5Kč koupila pytlík na krém na opalování a čočky, ale 200 ml krému mi neprošlo. Faktor 30 v čudu:-( Před 8 jsme...

Autor: Anča | Komentáře: 10 | Přečteno: 5049x | Tiskni Tisk zápisku
slon 3. Seznámení s Bangkokem
...aneb jak obtížná je cesta z letiště do centra, co je Khao San Road a jak to vypadá v jejím okolí
Večerní Khao San Road 28.10.2008, 15:53:30 - Bangkokské letiště je skutečně neuvěřitelné rozlehlé, všude samé dlouhé chodby, aspoň tam ale mají jezdící chodníky:-) Společně s početným zbytkem našeho letadla jsme se přesunuli k pasové a vízové kontrole, kde jsme zároveň předkládali i vyplněný imigrační formulář (ten nám rozdali v letadle). Nějaká mladá policajtka, šíleně aktivní, všem už dopředu kontrolovala tyto...

Autor: Anča | Komentáře: 0 | Přečteno: 5350x | Tiskni Tisk zápisku
slon 4. Největší památky Bangkoku za jeden den
...aneb jak vypadají monzunové deště a jaká je pravděpodobnost, že vybraný chrám bude otevřený
Královský palác v Bangkoku 02.11.2008, 16:53:26 - Budíček na první pokus se nezdařil, ale když jsme se konečně probrali, rychle jsme zabalili a vyrazili na prohlídku největších památek města. Pršelo. Chvíli víc, chvíli míň, ale celé dopoledne. Pravé období dešťů:-( Plánovaná plavba lodičkou po řece Chao Phraya se nezdařila, přístav jsme sice našli, ale všechny lodě byly normálně k pronájmu, ne jako veřejná doprava. Došli jsme...

Autor: Anča | Komentáře: 10 | Přečteno: 4711x | Tiskni Tisk zápisku
slon 5. Přesun do Kanchanaburi
...aneb první zkouška thajských železnic a nočního trhu
Třetí třída thajského vlaku 02.11.2008, 17:08:25 - Kolem 8 hodiny nás přivítalo pošmourné ráno, začíná to tu být standart, ale zase lepší, než aby furt smažilo sluníčko a bylo k nevydržení. Zabalili jsme, rozloučili se a vyrazili podle předem naplánované trasy svižným krokem k přístavišti. Za převoz přes řeku Chao Praya jsme zaplatili každý po 7 B (tedy asi 3,50Kč) a za chvíli už se kolébali přes mohutý proud. Po výstupu jsme...

Autor: Anča | Komentáře: 0 | Přečteno: 4555x | Tiskni Tisk zápisku
slon 6. Výlet do národního parku Erawan
...aneb naše první návštěva v džungli, setkání s opicemi a ochutnání thajské polévky
Vodopád v džungli 02.11.2008, 17:41:50 - Podle průvodce a okolní nabídky jsme si na dnešek naplánovali výlet do národního parku Erawan, který leží od Kanchanaburi cca 60km a je známý především díky svým sedmi vodopádům. Vstali jsme rozumně, zabalili pár věcí do batůžku a vyrazili do centra. Po večerním trhu jako kdyby se země slehla. Minuli jsme velký válečný hřbitov a kousek za ním nás nabral songthaew, což je...

Autor: Anča | Komentáře: 11 | Přečteno: 4452x | Tiskni Tisk zápisku
slon 7. Projížďka po okolí Kanchanaburi
...aneb co se dá v Thajsku půjčit za kolo, jak vypadá opičí škola a co dělat, když noční trh nepremává
Most přes řeku Kwai, jeden z úseků železnice Smrti 04.11.2008, 15:55:31 - Na dnešek jsme si vymysleli objetí několika watů za městem na kolech. Nepovedlo se nám nakonec vyrazit tak brzy, jak bychom si představovali, ale po chvíli hledání mezi půjčovnami jsme našli dokonce i horská kola (s přehazovačkou na zadním kole!!!) a za 50B na osobu na den jsme si je půjčili. Nejdřív jsme si odbyli nezbytný rest tohoto místa a zajeli se podívat do „centra“, k...

Autor: Anča | Komentáře: 13 | Přečteno: 4640x | Tiskni Tisk zápisku
slon 8. Cesta a objevení města Ayutthaya
...aneb jak se jezdí dálkovými autobusy, jak vypadá bývalé hlavní město Thajska a co s stane, když píchnete půjčené kolo
Wat Phra Si Sanphet 06.11.2008, 22:11:32 - Nastává den přesunu. Ráno balíme, loučíme se s krásným místem, romantickou řekou i milou obsluhou a songthaewem jedeme do centra. Asi proto, že jsme se vezli jenom my, si řekl řidič dvojnásobek, co minule – 40B dohromady. Ze včerejška máme zjištěno, odkud nám jede autobus do Suphanburi, což je v podstatě bezvýznamné městečko, které je nejznámější tím, že se v něm přesedá na...

Autor: Anča | Komentáře: 99780 | Přečteno: 75824x | Tiskni Tisk zápisku
slon 9. Ozdravný pobyt v Sukhotaji
......aneb jak jsme překonávali první zdravotní problémy, co je to historický park a jak se dá bydlet mezi bažinami
Wat Mahathat ve Staré Sukhotaji 10.11.2008, 05:02:03 - V noci měl Petík záchvat zimnice, ráno ho bolela hlava a měl nějakou celkovou slabost. Zhodnotili jsme to jako úpal a naordinovali na dnešek po týdenním cestování odpočinek. Došla jsem akorát na hlavní ulici do 7-11 pro pití a jinak jsme se celý den váleli, četli si časopisy a doháněli resty v zápisech a třídění fotek. Velkou část dne jsme prostě prospali. K večeru Petíkovi...

Autor: Anča | Komentáře: 23 | Přečteno: 4206x | Tiskni Tisk zápisku
slon 10. Přesun a seznámení s Chiang Mai
...aneb jak vypadá druhé největší město Thajska
Mořské pochoutky na trhu 10.11.2008, 05:34:57 - Vstáváme brzo, balíme, platíme za celý pobyt v guesthousu včetně večeří a internetu (všechno se psalo na účet – room B4:-), sedáme znovu na ten rozhrkaný tuk-tuk a vyrážíme na autobusové nádraží. Samozřejmě mnohem kratší cestou, než se nás snažil přesvědčit první tuk-tukář sem. Původně jsme chtěli jet autobusem do Chiang Mai v 9:30, ale po výstupu nás hned lifrovali k...

Autor: Anča | Komentáře: 11 | Přečteno: 4275x | Tiskni Tisk zápisku
slon 11. Návštěva ZOO v Chiang Mai
...aneb jak vypadají pandy zblízka a co ještě dalšího v chiang-maiské ZOO mají
Panda velká labužničí 11.11.2008, 13:41:14 - Vstáváme celkem brzy, protože máme v plánu se podívat na chrám Doi Suthep, který se nalézá na kopci nad městem. Slečna, která nás včera ubytovávala, nám poradí a na mapě ukáže, že si máme vzít nejdříve songthaew k zoologické (prý za 20B) a teprve odtamtud jezdí další minibusy k Doi Suthep, ovšem za pěkný balík (myslím, že 100B, nebo možná ještě víc). No, řekli jsme si, že...

Autor: Anča | Komentáře: 38 | Přečteno: 6857x | Tiskni Tisk zápisku
slon 12. Jednodenní akční výprava do okolí Chiang Mai
...aneb jak vypadá džungle ze sloního hřbetu, o cestě k vodopádu a naše první raftování v životě
Rafting na řece Maethang 14.11.2008, 15:09:17 - Jedeme na výlééééét! Sice si ho výjimečně nebudeme plánovat sami, ale o to zajímavější zážitky nás snad čekají. Malá dodávka s hyperaktivními, ale příjemnými kluky nás vyzvedla ve čtvrt na 9. Zaplatili jsme zbytek ceny (včera jsme dali „zálohu“ 1000B, ale jelikož jim nešel terminál, neměli jsme u sebe dost, tak jsme se domluvili na doplacení ráno). Potom jsme nejrůznějšími...

Autor: Anca | Komentáře: 0 | Přečteno: 6327x | Tiskni Tisk zápisku
slon 13. První výlet na motorce
...aneb jak poznáváme thajský provoz jako jeho účastníci a jak to vypadá kolem Chiang Mai
První zkouška motorky 22.11.2008, 13:21:54 - Ráno si po namáhavém včerejšku trochu přispáváme, takže když se jdeme kolem 10 zeptat hned naproti hotelu do půjčovny motorek, mají už jenom jednu. Je to větší – řadící, pán nám sice ovládání ochotně vysvětlí, ale je to moc neznámých věcí najednou a je nám doporučena automatická motorka:-) Jdeme to tedy zkusit na hlavní ulici, kde je sice půjčení na 24 hodin za 200B (u nás to...

Autor: Anča | Komentáře: 11 | Přečteno: 4599x | Tiskni Tisk zápisku
slon 14. Přesun téměř přes celé Thajsko
...aneb jak příjemné je procestovat dva dny v kuse a jak už se orientujeme v Bangkoku
Ukládání ke spánku ve vlaku 22.11.2008, 16:58:41 - Ráno v poklidu vstáváme a balíme, do 11 hodin – check-outu ale máme co dělat. Dobalujeme na terásce, kde také přes oběd zakotvujeme a plánujeme další postup. Před 11 Petík odjíždí vrátit motorku. Na oběd se vydáváme do města, směrem k nádraží a různými uličkami se nakonec dostáváme na trh, kde jsme byli večer. Jediná ulice tu nevypadá stejně:-) Dáváme si smažené kuře a na...

Autor: Anča | Komentáře: 11 | Přečteno: 4698x | Tiskni Tisk zápisku
slon 15. Příjezd a pobyt na Ko Pha Yam
...aneb jak to vypadá na malém thajském ostrově na začátku sezóny
Při procházce po pláži 25.11.2008, 13:20:59 - Vstáváme brzy, balíme a vyrážíme hledat odvoz do přístavu. Ulice vypadá ve dne úplně jinak, všude jsou otevřené stánky a obchůdky, že se skoro ani na chodník nevejdeme:) Kousek nad hotelem je tržiště a před ním parkovalo hodně songthaewů. Jakmile nás viděli místňáci, začali nás lifrovat do nejbližšího vozidla, že to prý jede do přístavu. Projeli jsme sice předtím půlku města,...

Autor: Anča | Komentáře: 20 | Přečteno: 4067x | Tiskni Tisk zápisku
slon 16. Zpět na pevninu
...aneb jak to dopadá, když se jezdí v tropické bouřce na motorce
Rybářský přístav v Ranongu 30.11.2008, 23:07:31 - Ráno jsme se vzbudili, roztáhli záclony a viděli to samé jako včera, tak jsme boj s počasím na tomto ostrově vzdali, zabalili a šli si domluvit odvoz. U recepce nejdřív seděl jenom izraelský majitel podniku, který nás považoval za blázny, že jsme včera odjezd nenahásili a myslíme si, že taxikáři se jen tak nechají vzburcovat, sednou na motorky a dojedou pro nás (myslíme si to...

Autor: Anča | Komentáře: 0 | Přečteno: 3732x | Tiskni Tisk zápisku
slon 17. Přesun do Phang Nga a oslava Loi Krathongu
...aneb jak se jede bouřkou pro změnu autobusem a jak se slaví Loi Krathong, druhý největší thajský svátek
Osvětlený lotosový květ 19.12.2008, 00:32:53 - Ráno jsme vstali relativně včas, zabalili kompletně vyházené batohy, což nám zabralo nemalou chvíli, a vyrazili na autobusové nádraží, abychom se zase posunuli kousek dál. Nedaleko trhu, kde to včera žilo jak nikde jinde, ale teď tu jen občas projelo auto, jsme potkali slona s jeho páníčky, asi se vracející z noční směny:-) Na nádraží jsme byli před 10 a ještě něž jsme vešli...

Autor: Anča | Komentáře: 0 | Přečteno: 9203x | Tiskni Tisk zápisku
slon 18. Výlet lodí po Phang Nga Bay
...aneb jak vypadá Ostrov Jamese Bonda, co je to hong a kolik lidí uveze long tail boat
Skalnaté ostrovy v zálivu 21.01.2009, 23:53:20 - Dnes jedeme na výlet po Phang Nga Bay – krásné zátoce plné skalnatých ostrůvků, které jezdí obdivovat i davy turistů z poměrně nedalekých letovisek Krabi a Ko Phi Phi. Vstali jsme tak, abychom stihli být v 8:15 připraveni před hotelem. Jelikož jsme měli 7-11 hned v budově, koupili jsme si ještě snídani a pití na cestu a 8:30 už tu byl odvoz (songthaew). Asi se 4 dalšími lidmi...

Autor: Anča | Komentáře: 11 | Přečteno: 4037x | Tiskni Tisk zápisku
slon 19. Druhý výlet na motorce - park Sanang Manora a moře
...aneb další výlet do džungle, a potom konečně na pěknou pláž v letovisku Khao Lak
Koruny tropické džungle 21.01.2009, 23:54:09 - Jak paní recepční večer slíbila, tak se ráno stalo – v 9 hodin nám byl přistavěn elegantní, černý skútřík. Podepsali jsme nějaký papír o půjčení, ovšem na nějakém pojištění se nám s ní nepodařilo domluvit, což nás pak celý den malinko nervovalo. Sedli jsme na vyblejskaného oře, na konci městečka nabrali benzín a vyrazili na výlet. Vymysleli jsme, že bychom se jeli podívat...

Autor: Anča | Komentáře: 31642 | Přečteno: 33195x | Tiskni Tisk zápisku
slon 20. Přesun zpět do Bangkoku přes plovoucí trhy
...aneb jak honíme poslední zážitky před návratem do Bangkoku
Plovoucí trh v Damnoen Saduak 22.01.2009, 00:00:48 - Vstáváme a balíme docela narychlo, abychom stihli autobus v 8:30 do Surat Thani. Motorka vrácena, nikdo nic neříkal, že by s ní bylo něco v nepořádku, tak jsme se už s klidem odebrali na nádraží, kde jsme zjistili, že jsme si časy autobusu zapamatovali blbě a jede to až za hodinu. V ubíjejícím horku jsme strávili zbytečnou hodinu v kanceláři Sayanu a pozorovali, jak se chystá...

Autor: Anča | Komentáře: 20 | Přečteno: 4040x | Tiskni Tisk zápisku
slon 21. Bangkok naposledy
...aneb jak jsme vyzkoušeli lodičku, nadzemku, metro, potkali krajany a šíleně nakupovali
Ležící Budha - Wat Po 25.01.2009, 18:46:46 - Údajně měl autobus končit na velkém jihovýchodním nádraží, ale tak nějak pořád jel dál a dál a vyhodil nás někde uprostřed změti dálnic. Já jsem teda totálně netušila, kde jsme, ale Petíkův neomylný orientační smysl nezklamal, a tak jsme za chvíli seděli v městském autobusu, kde nás hned všichni nutili si sednout a konduktor, celý vysmátý, se nám pořád snažil věnovat, i když...

Autor: Anča | Komentáře: 29 | Přečteno: 4190x | Tiskni Tisk zápisku
slon 22. Cesta domů
...aneb jak jsme si vychutnali cestu zpět za světla a jak velký teplotní šok jsme schopní snést
Přelet nad asijskými horami 25.01.2009, 19:37:46 - Taxametr byl asi vypnutý, předem se domluvila cena 400B, tak to asi bral řidič závazně, kdežto my jsme mysleli, že se do toho vejdeme když pojedem podle taxametru:) No nevadí, částka byla připravena stranou. Na letišti jsme vyloženi asi po půlhodinové jízdě a hledáme správný check-in. Při vážení batohů nám trochu zatrnulo – z původních 10 a 11 kil si domů vezeme 19 a 19,5:-)...

Autor: Anča | Komentáře: 8 | Přečteno: 4059x | Tiskni Tisk zápisku
© 2008 glumik | XHTML 1.0 Strict | CSS 2.0 | Stránky jsou optimalizovány pro rozlišení větší jak 1000px